Heeft u vragen?
Wij hebben de antwoorden

Hieronder vindt u een lijst met de meest gestelde vragen. Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, stuur ze dan naar ons via het contactformulier.

Hoe lang van tevoren moet ik mijn vervoer boeken?

We werken op basis van de beschikbaarheid van onze vrijwillige chauffeurs.

Er is een periode van 48 uur nodig tussen het moment van uw boeking en de dag van het vervoer, om er zeker van te zijn dat uw chauffeur beschikbaar is.

Wat is de kostprijs van het transport?

De kostprijs van het transport hangt af van een aantal factoren, zoals:
> de chauffeur
> of de reis begeleid of onbegeleid is
> en of uw mutualiteit tussenkomt.

Het basistarief is €0,4170/km (aangepast sinds 01/08/2022).

Zijn er servicekosten aan deze dienst verbonden?

Onze service is voor iedereen beschikbaar .

Er wordt een jaarlijkse bijdrage van €30 per persoon aangerekend.

Bepaalde kosten (tol, parkeren, enz.) kunnen aan de klant worden gefactureerd.

Wat is de gevraagde bijdrage?

In de loop van 2021 heeft Solumob Volontaires wijzigingen doorgevoerd bij verschillende diensten, zoals het boeken en factureren van vervoer. Het doel van deze wijzigingen is om onze diensten te verbeteren en beter aan uw behoeften te voldoen.

Zoals u weet, werkt onze service met een jaarlijkse bijdrage van €30 per persoon.
Deze vergoeding is het hele jaar door degressief en wordt per kwartaal betaald.

Vanaf 1 januari 2022 zal u gevraagd worden om de jaarlijkse bijdrage te betalen na uw eerste rit via een factuur.

Dankzij deze bijdrage kunt u de rest van het jaar volledig gebruikmaken van onze diensten.

Wat is een lidmaatschapsbijdrage?
Een lidmaatschapsbijdrage is een geldbedrag
dat door de leden van een vereniging wordt betaald om bij te dragen aan de werking ervan.
Het bedrag van de bijdrage, de frequentie
waarmee het wordt betaald en de vervaldatum voor de betaling zijn vastgelegd in de statuten.

Bestaan er regels omtrent de begeleiding?

Onze dienst biedt systematische begeleiding van de begunstigde tijdens de afspraak.
Deze begeleiding is beperkt tot maximaal één uur en er zijn geen extra kosten aan verbonden.

Als de begeleiding langer duurt, zorgen we voor vervoer “met terugkeer via oproep”.

Begeleiding kan niet zomaar op aanvraag worden voorzien.

Hoe wordt de chauffeur gekozen?

We zoeken systematisch de bestuurder die het dichtst bij de ophaallocatie is en die beschikbaar is op de transportdatum.

Als deze chauffeur niet beschikbaar is, gaan we door naar de volgende tot we aan uw verzoek kunnen voldoen.

Hoe berekenen we het aantal kilometers?

We berekenen de kilometerstand als volgt:

Begeleide reis :
Huis bestuurder > Begunstigde > Bestemming > Begunstigde > Huis bestuurder

Onbegeleide reis :
Huis bestuurder > Begunstigde > Bestemming > Huis bestuurder
Huis bestuurder > Bestemming > Begunstigde > Huis bestuurder

Is het mogelijk om een verschillende prijs te hebben voor eenzelfde transport?

Ja, dit is volledig mogelijk.

De factor die de prijs beïnvloedt is meestal het thuisadres van de chauffeur. U zou meerdere ritten met verschillende chauffeurs kunnen hebben en dit zal een impact hebben op de kilometerberekening.

Krijg ik altijd een bevestiging?

In onze boekingsprocedure is er automatisch een bevestiging van verzending.

Deze bevestigt dat we een chauffeur hebben gevonden (of, helaas, dat we niet aan uw verzoek kunnen voldoen). Andere informatie kan u tijdens dit gesprek worden meegedeeld.

Kan mijn ziekenfonds tussenkomen?

Of uw ziekenfonds zal tussenkomen hangt niet alleen af van de mutualiteit zelf, maar ook van de reden van het transport dat u aanvraagt.

Sommige transporten worden terugbetaald op vertoon van de factuur.
De mutualiteit komt dus tussen nadat het transport is betaald.

Hoe annuleer ik een boeking?

U hebt vervoer geboekt, maar u wenst te annuleren.

Neem contact op met ons dispatchingcentrum om ons op de hoogte te brengen van de annulering Wij zullen de chauffeur die aan uw boeking is toegewezen op de hoogte brengen.

Krijg ik een rekening voor vervoer dat niet is geannuleerd?

Het risico bestaat dat u een rekening krijgt voor een onnodige rit.

Om annuleringskosten te voorkomen, vragen we u om ons zo snel mogelijk op de hoogte te stellen van de annulering van uw reis.

Als de reis niet wordt geannuleerd voor het vertrek van de chauffeur, worden de reiskosten berekend en gefactureerd. We berekenen de kilometers van het huis van de chauffeur naar het ophaalpunt en terug naar het huis van de chauffeur.

Wat gebeurt er bij wanbetaling?

Een niet-betaling op de vervaldag leidt automatisch en zonder voorafgaande kennisgeving tot de toepassing van een achterstandsrente van 12% per jaar bovenop de hoofdsom, evenals de betaling van een forfaitaire schadevergoeding van €50 als boeteclausule.

vzw Solumob Volontaires
Gentsesteenweg 1434,
1082 Sint-Agatha-Berchem
BE0675.928.068

Email : info(a)solumobvolontaires.be
Boekingen
0493/40.74.20
reservation(a)solumobvolontaires.be